O zahraniční stáži v Belgii

30. ledna 2017 v 20:28 |  Zahraniční nabídky a akce
Odborná praxe v Dominiek Savio Instituut (DSI), Gits
Na přelomu září a října 2016 jsme se já, Barbora Boubelíková, a Michaela Pološčuková zúčastnily týdenní zahraniční stáže v DSI v Belgii, která nás neskutečně obohatila nejen o zážitky, ale i o zkušenosti a kontakty.
Obě dvě jsme studentky oboru TVS na FTVS UK, ale jelikož se zajímáme i o APA obory, chtěly jsme získat další zkušenosti a zjistit, jak to funguje v zahraničí (DSI je institut podobný našemu Jedličkovu ústavu jen ve větším měřítku a mimo město, pro dospělé i dětské klienty).
Vše to začalo v prosinci 2015, kdy jsme musely podat předběžnou přihlášku, která spočívala pouze v uvedení předběžného termínu stáže, počtu lidí a jejich jmen. Komunikace probíhala přes úžasné koordinátorky DSI Stefanie Deweer a Mgr. Evu Prokešovou Ph.D. ze strany FTVS. Přibližně měsíc před plánovaným termínem jsme zaslaly životopis a motivační dopis a poté již stačilo zakoupit letenky a začít se těšit.
Gits je velmi malé městečko v západních Flandrech, ale Belgie je malá, takže přesun z letiště netrval dlouho. Na vlakovém nádraží na nás čekala Stefanie, která nás uvítala s bednou plnou jídla J. Bylo o nás náramně postaráno, až jsme z toho byly překvapené, jelikož já i Míša máme zkušenosti s programem ERASMUS+, kde jsme si spoustu věcí musely zařizovat samy. Zde jsme měly zajištěné a hrazené ubytování, stravování a Stefanie nám dokonce půjčila její kolo.
Po příjezdu nám ještě Stefanie vysvětlila strukturu DSI a předala nám náš rozvrh na celý následující týden a mapku celého institutu. Každá z nás měla vlastní program, což nám umožnilo více komunikovat v cizím jazyce a zároveň jsme si mohly předat zkušenosti. Každý den jsme začínaly cca v 10:00 a končily okolo 17:00, víkend byl bez výuky, což jsme využily na cestování.
Na všech hodinách jsme mohly pouze pozorovat, jak výuka či pracovní odpoledne probíhá, ale přeci jen z našeho pohledu je lepší se aktivně zapojit. Vyzkoušely jsme si nakonec hudební výchovu, hipoterapii, hydroterapii, Sherborne, pracovní dílny pro dospělé, zahrály si turnaj ve florbale na elektrických vozících a viděly mnohem více. Než jsme odjížděly celý druhý stupeň vyrazil na "Sportovní Olympijský den", kde soutěžili jak žáci, tak i učitelé.
Nejvíce nás překvapila komplexnost DSI a hlavně neskutečně aktivní a optimistický přístup učitelů, ošetřovatelů, asistentů, fyzioterapeutů, prostě všech. Většina pracovala s klienty pouze 4 dny v týdnu, tudíž měli více času na přípravu různých projektů a přijít další den odpočatí.
I když jsme každý večer byly poměrně dost unavené (z tolika nových zážitků), pro obě z nás to byla neskutečná zkušenost a bylo nám strašně líto, že ten týden utekl neskutečně rychle a že již musíme jet zpět domů. Proto s největší pravděpodobností celý DSI pojedeme pozdravit a navštívit v únoru 2017. J
Praktické rady:
· Doprava Praha - Belgie: Dají se sehnat velmi levné letenky přes ww.ryanair.com (pouze příruční zavazadlo). Často vycházejí levněji než cesta autobusem (RegioJet, Eurrolines).
· Doprava Belgie - pokud plánujete přes víkend cestovat, rozhodně se vyplatí pro mladé do 26 koupit Go Pass 10 za 51 euro (10 jízd vlaky do jakékoliv destinace). My jsme stihly projet Oostende, Leuven, Gent, Brugy, Antwerpy.
· Ubytování jiná města - nejlépe couchsurfing
· Vyžití Gits - Gits je velmi malé industriální městečko, ve kterém je v podstatě jen DSI, jedna hospůdka, krámek a pár baráčků. My jsme chodily běhat po okolí či na kole dojely na nádraží a jely na boulder do Gentu. Některé dny jsme byly, ale tak mrtvé, že jsme byly rády, že si můžem dát věéču a jít spát J.

Jekékoliv info: b.boubelikova@gmail.com

----
PS: Studenti FTVS UK mají v rámci projektu Erasmu možnost vyjet nejen na studium, ale také na stáže do různých institucí. Vše je třeba řešit s náležitým předstihem na zahraničním oddělení (paní Sládková).
Do GITSu v Belgii vysílá FTVS každoročně 2 studenty na krátkodobou praxi, kterou velkoryse hradí belgická strana. JV

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.