Zkušenosti z Haaga-Helia

12. května 2017 v 9:11 |  Zahraniční nabídky a akce
Každoročně lákáme studenty, aby vyzkoušeli s podporou programu Erasmus nějakou zahraniční stáž či studijní pobyt.
FTVS má 2 smluvní destinace, kam je možné vyjet přímo studovat obor APA (Finsko a Francie) a spoustu dalších, kde vyjíždíte na program TVS a APA předměty si sami hledáte (např. Estonsko, Polsko aj.).

Univerzita Haaga-Helia ve Finsku nabízí naprosto jedinečnou možnost prohloubení zkušeností v oboru. Každoročně se účastníci shodují, že finská inspirace byla úžasná, intenzivní, praktická a s celo-evropským přesahem. Pocit empowermentu, tedy posílení a zvýšení kompetencí, jakého se vám dostane ve Finsku, není srovnatelný s ničím, co můžete zažít doma.

Stejně jako v minulých letech Eliška, Barča a Filip, zažil i Michal - letošní absolvent - mimořádné věci.

Já a APA
Během posledních tří měsíců, které jsem strávil ve Finsku, jsem dělal apu tak intenzivně jako nikdy jindy. Vše co jsem se naučil v teorii v Praze na FTVS, jsem tady mohl praktikovat.
Začali jsme projektem ve vězení, kde jsme se snažili přivést vězně k zdravému životnímu stylu nenásilnou cestou. Nebylo jednoduché vymyslet aktivity tak, aby byli bezpečné a zároveň zábavné. Na bezpečnost se dbalo opravdu hodně, protože jsme s vězni nesměli mít fyzický kontakt a nesměli jsme si s nimi příliš povídat.
Naším dalším projektem byl třídenní sportovní kemp pro dospělé s dětskou mozkovou obrnou ve věku 50 až 70 let. Zde jsem mohl uplatnit své zkušenosti, získané asistováním v Praze pro organizaci Asistence o.p.s. Museli jsme takový kemp připravit sami, bez ničí pomoci. K dispozici jsme měli jen zprávu z minulého roku, o tom jak tento kemp připravili naši předchůdci. Tato nezávislost a zodpovědnost, kterou jsme měli, jsou klíčové pro další působení v apě. Sami jsme museli připravit několik plánů na sportovní aktivity, kdyby náhodou plán A byl nudný, nebo moc krátký. Museli jsme být flexibilní. Přípravy na kemp nebyli jednoduché, ale když jsme potom během kempu viděli všechny účastníky, jak si to užívají, tak je to krásný pocit. Viděli jsme, že to co děláme, má smysl. Během kempu jsme měli nabitý program. Připravili jsme opičí dráhu, kterou všichni zvládli projít, spoustu her, individuálních i týmových, relaxační cvičení i večerní aktivity, jako divadlo, karaoke, stolní hry, atd. Konec tohoto kempu byl nejdojemnější ze všech kempů, které jsme potom měli, když účastníci plakali při loučení s námi.
Připravili jsme také sportovní kemp pro osoby s mentálními poruchami, který byl ze všech nejzábavnější. Tématem tohoto kempu byli olympijské hry a tak se na konci udělal velký ceremoniál, kde se vyhlásili vítězové všech disciplín, a každý účastník každé disciplíny získal medaili. Tento kemp si užili všichni, jelikož s těmito účastníky byla stále sranda, i přes to že jsme nemluvili stejným jazykem.
Sportovní kemp pro osoby s psychiatrickými poruchami už nebyl tak veselý jako předešlé kempy, jelikož jsme pracovali s lidmi s depresemi, nebo schizofrenií. Ale myslím, že se všichni dobře bavili. Především během nejoblíbenější aktivity kempu, vodním pólu, kterou jsem připravil. Občas tam byl někdo, kdo se nechtěl účastnit aktivit, ale vždy byl pro takové jedince připraven náhradní program, který se jim líbil více.
Poslední sportovní kemp byl pro důchodce. Tento kemp trval jen 24 hodin, od oběda do oběda, ale byl fantastický. Fyzický stav těchto důchodců se lišil, někteří byli ve skvělé kondici a jiní zase měli potíže s klouby. Ale se vším jsme si dokázali poradit a vytvořit aktivity tak, aby se mohli zúčastnit všichni společně. V nejlepší náladě byli tito důchodci večer na párty po drinku. Nejoblíbenější aktivitou kempu byl orientační závod. Asi proto, že bylo po večerní párty příjemné být na čerstvém vzduchu.
Tyto kempy není všechna APA, kterou jsme zde měli šanci dělat. Měli jsme spoustu hodin jen pro nás od nás. To znamená, že jsme si každý týden připravily nějaký APA sport pro spolužáky a několikrát za měsíc jsme představily APA sporty finským studentům. Já jsem spolužáky naučil fotbal nevidomých a základy Halliwickovy metody. Měli jsme také lekce učiteli, kteří dojeli z Izraele, Španělska a Portugalska, o nových způsobech učení osob se speciálními potřebami. Nebo jsme se také setkali s finským paralympijským hráčem goalballu a zahráli si s ním.



Ilustrační foto z minulých let:


Nepropásněte tedy termín přihlašování na zahraniční pobyty Erasmus na příští rok a pokuste se i Vy vyjet!
Tříměsíční praktická zkušenost vydá za 6 semestrů frontální výuky!

Informace UK:

Zkušenosti Elišky a Báry z roku 2015:
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama